יום שני, 5 בספטמבר 2011

כוחו של הרגל

הרגלים מנהלים את חיי.

אני מתמכר אליהם,
כי אני מכור למחשבות החולפות בראשי
ואל התחושה המתחוללת בגופי לאור המחשבה.

אני עסוק בעצמי,
אך מתרחק ממי שאני באמת.

כשאני מוכן להרפות,
המחשבות באות וחולפות.
הגוף רושם תחושה
ולא מתעוררת בי העדפה.

כשההרגל נושר מעלי,
אני נשאר אני.

הצעה לתרגול:
בחן הרגל אחד המלווה את חייך.
נסה להתחקות אחר ההשתלשלות המאפיינת אותו:
  1. לפני התעוררות ההרגל- נסה לגלות מה המחשבה המקורית שחלפה בראשך?
  2. מה הייתה התגובה הפיזית שחווית בעקבות המחשבה?
  3. מהי התגובה הקבועה שלך (ההרגל) שסיגלת במצב זה?
האם בזמן שאתה מקיים את ההרגל שלך אתה בנוכחות מלאה,
או שמחשבותיך נודדות על ציר הזמן בין העבר אל העתיד?

בפעם הבאה שמתעוררת בך המחשבה המקורית,
נסה להתבונן במתרחש ולא לנקוט פעולה.
פשוט להיות נוכח.

האם ההרגל יכול להמשיך ולהתקיים כשאתה בנוכחות מלאה כאן ועכשיו?

נזיר בעיר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה