יום שני, 25 ביולי 2011

העדפה


העדפה היא מחשבה.

יש העדפה המקדמת אותי בחיים,
היא מאפשרת לי לקחת צעד קדימה, להיות אדם טוב יותר.

ויש העדפה המתווכחת עם המציאות ומבקשת חיים אחרים מאלו שיש לי:
אני מעדיף למצוא זוגיות, ולא להשאר לבד.
הייתי צריך להיות מפורסם, איך זה שעוד לא גילו אותי?!
מגיע לי יותר.

העדפה שכזו היא רצון להיות במקום אחר,
היא אינה מקבלת את ההווה כמו שהוא.

כשאני מעדיף אשליה,
אני נודד עם המחשבות אל עבר העתיד.
אל מציאות דמיונית אחרת ממה שיש כרגע.

אבל היות ובתוכי אני מבין את הפער,
מתעורר בי סבל.

אם אוכל לוותר על העדפותי הכוזבות,
ולחיות ברצון בהווה.
האם נשאר מקום לסבול בו?

הצעה לתרגול:
נסה לאבחן את העדפותיך לאורך יום שלם.
כמה מתוכן הן העדפות "יעילות"?
איך אתה מקדם את עצמך דרכן?

כמה מתוכן הן העדפות פנטזיונריות,
המספקות לך אשליה שהאושר שלך נמצא בעצם הגשמתן?

איך אתה מרגיש כשאתה נודד להעדפות שכל-כך רחוקות ממך?
זה גורם לך לאושר או לסבל?

נזיר בעיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה