יום חמישי, 28 ביולי 2011

אין תגובה

משיכה - דחיה,
שתי תגובות המנהלות את חיי.

כמשהו נעים לי או מוצא חן בעיני,
אני רוצה להתקרב אליו.

כשמשהו דוחה אותי, כואב לי, מגעיל אותי,
אני רוצה להתרחק ממנו.

כשאני בתגובה, אני מפגין העדפה.
אני מתייחס למתרחש סביבי כאל המקור,
וגוזר על עצמי להיות מושפע.


עכשיו גם מתעוררת בי תחושה פיזית,
מענגת או דוחה,
שנותנת תקפות לרעיון שעבר לי בראש.

כשאני בתגובה,
אני מתבסס באמונה שהאושר שלי
תלוי במשהו חיצוני.

פעולה טהורה,
אינה מתעסקת במשיכה ודחיה,
היא ננקטת משום שצריך לפעול.
בפשטות.

הצעה לתרגול:
עקוב אחר התגובות המלוות אותך לאורך היום.
למה אתה נמשך?
ממה אתה נמנע?

נסה לברר מה המחשבות המתעוררות בך בזמן תגובה.
נסה לזהות את התגובות הפיזיות בגוף.

איך תרגיש אם לא תשיג את מה שאתה נמשך אליו?
איך תרגיש אם הדבר ממנו אתה מנסה להמנע יהפוך לחלק מהחיים שלך בניגוד לרצונך?
האם האושר שלך תלוי בזה?

התבונן במים.
שומרים על מהותם האמיתית תוך זרימה עם כל מה שנקרה בדרכם.
קבל מהם השראה.


נזיר בעיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה